« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U školskoj godini 2017./2018. igrat ćemo se i učiti. I dok učimo igrat ćemo se i dok se igramo učit ćemo, a sve zbog ovogodišnjeg školskog projekta ,,IGRA''.
U školskoj godini 2013./14. u našoj školi započela je djelovati GLOBE grupa pod vodstvom učitelja geografije Branimira Arbanasa. Tijekom godine počela su prva mjerenja oblaka, nabavka opreme za ostala mjerenja te je škola sudjelovala na GLOBE županijskoj smotri u Jastrebarskom. U proljeće 2014. postavljenja je meteorološka kućica u dvorištu škole koja omogućuje svakodnevno mjerenje temperature.
Prilikom čitanja knjige dođe trenutak kada trebamo obilježiti mjesto gdje smo stali. Netko se sjeti i listovima napravi uši, dobro ih zaliže ili iskoristi najbližu kemijsku olovku, dok drugi (oni ipak malo nježniji) među stranice ubace komadić papira, razglednicu ili ravnalo. Neće biti neobično ako u knjizi zamislimo i naočale, sušeno cvijeće, kamen ili komadić jabuke. No, knjige su čuvari znanja i mašte. Čitajući, možemo otputovati na različite krajeve svijeta, doživjeti velike avanture i upoznati neobična bića. Stoga ih moramo čuvati, kako bi i čitatelji nakon nas mogli osjetiti čaroliju.
Povijest straničnika (eng. bookmark, bookmarker) stara je koliko i knjiga. Zajedno su se razvijali i mijenjali, sve do oblika kakve i danas poznajemo. Naime, prve su knjige bile papirusni svitci, a prvi straničnici točkice u boji, da bi u 15. stoljeću (nakon što je Johannes Gutenberg izumio tiskarski stroj) postali statusni simboli. Bilo je to doba kada su tek rijetki bili dovoljno bogati da posjeduju vlastitu knjigu i kada su se straničnici izrađivali po narudžbi. U tu su svrhu korišteni skupocjeni materijali poput svile, slonovače, ebanovine, zlata, srebra i dragoga kamenja.
U radionici posvećenoj izradi straničnika izabrali smo ipak nešto jeftiniju varijantu - hamer papir u boji, flomastere i voštane bojice. Čim su straničnici oživjeli, pobrinuli smo se da svi učenici i djelatnici Škole dobiju crvića koji će im uveseljavati čitanje i čuvati knjigu. U radionici su sudjelovale učenice – Katica Ivanišević, Laura Gadanec te Rebeka i Pamela Rupar. Razgovor s Laurom pročitajte u nastavku teksta.
Kako si pristupila izradi straničnika - koje si motive izabrala?
Radila sam srčeka, valovite crte, ravne crte, birala raznobojne straničnike, tužna lica, sretna lica, zbunjena lica, koristila razne boje. Nacrtala sam i dvije djevojčice (ženske straničnike).
Što ti je u tom procesu bilo najljepše, a što najteže?
Teško mi je bilo nakon što sam ih dosta ukrasila, smisliti nove motive i nova lica, a najljepše crtati i bojati, pogotovo kad bi mi ispali lijepi.
Opiši jedan od staničnika koji si izradila - kako izgleda i zašto bi ga izdvojila?
Izdvojila bi onaj koji mi je bio najljepši - narančasti, ljutitoga lica sa smeđim čuperkom i točkicama pa je izgledao kao da ima vodene kozice. Bio je smiješan.
Zbog čega misliš da je straničnik koristan?
Zato jer označuje stranice u knjizi, znamo na kojoj smo stranici stali s čitanjem, pa ne moramo kod sljedećeg čitanja tražiti stranicu gdje smo stali, savijati listove i uništavati knjige.
Što planiraš učiniti sa svojim straničnikom?
Stavit ću ga u lektiru, a kad završim, onda ću ga preseliti u novu knjigu i tako ću ga moći koristiti do kraja 8. razreda jer je u plastici, pa mi se neće uništiti.
Sanja Milovac, knjižničarka
Tihana Kruljac, asistentica u nastavi
Od proljeća 2013. godine sve o radu škole, projektima, uspjesima, događanjima, učenicima i djelatnicima škole kao i o svemu u Brodu na Kupi čitajte u novom digitalnom časopisu škole CRV na internet adresi http://www.crv.com.hr/
Pogledajte naš Internetski školski časopis i na blogu
http://brodkupa-crv.blogspot.com/