preskoči na sadržaj

Osnovna škola Frana Krste Frankopana Brod na Kupi

Login
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Letak UZ Bobovac

DEŽURSTVO UČITELJA

Klikni dežurnog :)

Noć knjige

Radionice održane za Noć knjige pogledajte na sljedećem linku:

BRINI O SEBI - BUDI DOBRO - PROŽIVI KOVID

Pogledajte brošuru o COVID 19 pandemiji te kako se nositi s istom. Također, ovdje možete pronaći brojeve telefona u kriznim situacijama.

 

PROJEKT IGRA

U školskoj godini 2017./2018. igrat ćemo se i učiti. I dok učimo igrat ćemo se i dok se igramo učit ćemo, a sve zbog ovogodišnjeg školskog projekta ,,IGRA''.

PROJEKT GLOBE

U školskoj godini 2013./14. u našoj školi započela je djelovati GLOBE grupa pod vodstvom učitelja geografije Branimira Arbanasa. Tijekom godine počela su prva mjerenja oblaka, nabavka opreme za ostala mjerenja te je škola sudjelovala na GLOBE županijskoj smotri u Jastrebarskom. U proljeće 2014. postavljenja je meteorološka kućica u dvorištu škole koja omogućuje svakodnevno mjerenje temperature.

UZ BOBOVAC

MAŠKARE

PRIJEVOZ UČENIKA

7:15 Grbajel (Brod na Kupi)
7:25 Gusti Laz (Pilana)
7:35 Ložac
7:45 Mala lešnica (Homer)
7:50 Zamost Brodski
Pripremi se za potres!

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 10. 2011.

Ukupno: 145345
Ovaj mjesec: 710
Ovaj tjedan: 98
Danas: 17
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Projekt: Znakovi i simboli
Autor: Nikolina Šneler Golik, 15. 6. 2021.

Tijekom nastavne godine 2020./2021. na razini škole proveden je projekt pod nazivom "Znakovi i simboli". U projektu su sudjelovali svi predmetni učitelji i svi učenici od 1. do 8. razreda. Kako je projekt proveden pogledajte u nastavku. 


GEOGRAFIJA:

Projekt „Znakovi i simboli“ realiziran je na nastavi Geografije s učenicima šestog i sedmog razreda na način da su učenici šestog razreda naučili svoje ime napisati na kineskom pismu, a učenici sedmog razreda na grčkom pismu. Učenici šestog razreda uče o obilježjima stanovništva na Zemlji pa su se tako, između ostalog, upoznali i s najzastupljenijim pismima na Zemlji. No posebno ih se dojmilo kinesko pismo. To ne začuđuje s obzirom da je ono vrlo specifično i drugačije od pisama kojima se koristimo.

Naime, kinesko pismo je sustav znakova u kojemu jedan znak može značiti ne samo jedan pojam nego i više pojmova. Pomoću aplikacije učenici su vidjeli kako izgleda njihovo ime na kineskom pismu te su se zatim potrudili što vjernije nacrtati znakove koje su dobili. Za razliku od njih učenici sedmog razreda su imali malo lakši zadatak s obzirom da grčkom pismo nije toliko zahtjevno. Učeći o Europi učenici su saznali kako Grčka ne koristi latinicu ili ćirilicu već ima svoje grčko pismo, najstarije pismo koje se i danas koristi.

To nas je potaknulo da naučimo napisati svoje ime na grčkom pismu, u čemu smo bili dosta uspješni.  Kroz ovaj projekt učenici su uvidjeli razliku između našeg pisma i pisama koji koriste znakove te da bi se morali dobro pomučiti da bi ih naučili pisati.

Valentina Tomac, učiteljica Geografije

MATEMATIKA:

Ove nastavne godine u sklopu nastave Matematike realiziran je projekt „Simboli i znakovi“. Projekt je realiziran u suradnji sa učenicima 5., 6. i 7. razreda. Učenici su se kroz projekt upoznali sa raznim znakovima i simbolima koji se koriste u Matematici kao znanosti i koji nam omogućavaju lakšu matematičku komunikaciju.

Sa izradom projekta započeto je u 5. i 6. razredu koji su uz pomoć učiteljice te pretraživanjem stranica na internetu pronašli 25 različitih simbola i znakova sa kojima su se do sada upoznali kroz nastavu Matematike. Nakon što su navedeni učenici nacrtali i obojali na papiru znakove i simbole koje su odabrali, proslijedili su ih dalje učenicima 7.razreda čiji je zadatak bio za svaki simbol ili znak napisati što označava, kada se koristi te u kojem su se razredu s njim susreli. Na kraju svega učenici su u učionici Matematike uredili pano na koje su postavili svoje radove kako bi i ostale učenike upoznali sa jednostavnim i jednoznačnim zapisima u Matematici.

Učenicima se navedeni projekt svidio jer su osim ponavljanja znakova i simbola s kojima su se već susreli, naučili neke nove znakove i simbole s kojima će se tek upoznati kroz svoje daljnje školovanje.

Nikolina Šneler, učiteljica Matematike

HRVATSKI JEZIK: 

Školske godine 2020./2021. u Osnovnoj školi  Frana Krste Frankopana u Brodu na Kupi s učenicima viših razreda (6., 7. i 8. ) proveden je projekt Znakovi i simboli u sklopu predmeta Hrvatski jezik..

Cilj projekta bio je senzibilizirati učenike za potrebe drugog i drugačijeg te ostvariti ishod međupredmetnih tema Građanskog odgoja i obrazovanja (goo A.3.4.) u kojem učenici promiču prvo na obrazovanje i pravo na rad gluhonijemih osoba te njihovu inkluziju u društvo kao ravnopravnih članova.

Učenici su obradili tekst Nebična djevojčica, ulomak iz knjige Helen Keller Priča mog života, u kojoj djevojčica Helen  usprkos sljepoći i gluhoći ustrajnošću i naporom uspijeva ostvariti svoje pravo na obrazovanje.

Potom su učenici u suradnji s profesoricom Hrvatskog i Engleskog jezika te polaznicom završenog tečaja znakovnog jezika Marijanom Župan iz Osijeka, putem video linka uspjeli ostvariti suradnju naučivši slova znakovne abecede za gluhonijeme osobe.

Na kraju su učenici izradili svoj video uradak  u kojemu na znakovnome jeziku govore svoje ime te je time završen ovogodišnji projekt Znakovi i simboli.

Ana Derenčinović Shala, učiteljica Hrvatskog jezika i književnosti

Linkovi na uratke:

https://youtu.be/yGcZljwbNJc

https://youtu.be/3EO46p-crc8

https://youtu.be/2f0qvmZ1c-E

https://youtu.be/zWf-6TVWI5U

https://youtu.be/J8PbFB8Y2nI

 

STRUČNI SURADNIK (PEDAGOG): 

Zadanu temu ovogodišnjeg školskog projekta „Znakovi i simboli“, provela sam u formi radionice sa učenicima 7. razreda.  Ideja moje radionice je bila podsjetiti učenike koji su to znakovi i simboli koji nas okružuju, koji nas podsjećaju na određena pravila ponašanja, njihovo značenje u našim životima, te osmišljavanje vlastitih znakova ili simbola na temu koju sami odrede.
Radionica je započela sa podsjećanjem na znakove i simbole koji su njima poznati interesantni ili bitni. Učenicima su najvidljiviji prometni znakovi, danas vrlo aktualan znak maske koja je obvezna u javnim prostorima, znak za bolnicu, crveni križ ili zabranjeno pušenje.

Nastavili smo sa proširivanjem te teme uz utvrđivanje važnosti znakova i simbola te njihove primjene svuda oko nas. 
Razgovarali smo o tome koliko su u nekim socijalnim kontaktima i situacijama riječi i geste nepotrebne, odnosno koliko se razumijemo  poštujući neki znak. Isto tako utvrdili smo koliko isto znači u a svijetu, jer su mnogi od tih znakova zajednički ili isti  na svjetskim razinama.


Uslijedila je planirana aktivnost za učenike, a to je da oni sami  odrede neku njima važnu temu i da za nju osmisle  znak ili simbol po slobodnom odabiru materijala, prema vlastitoj mašti i osobnom kreativnom izričaju.
Obzirom da u 7. razredu imamo samo troje učenika, dobili smo 3 rada. Učenici su koristili razne materijale. Produkt njihova rada su 2 znaka ljubavi te jedan znak za domaću zadaću.

Ingrid Šimičić, pedagoginja Škole

 

TEHNIČKA KULTURA:

Za ovogodišnji projekt pod nazivom „Simboli i znakovi“ učenici od petog do sedmog razreda su sa učiteljicom Tehničke kulture izrađivali plakat koji prikazuje ruke sklopljene u obliku srca. Simbol je to ovog vremena i naše sveopće borbe protiv epidemije corona virusa u kojom smo svi na ovaj ili onaj način bili pogođeni. Samim time smo shvatili koliko zapravo čovjek čovjeku znači i koliko nam nedostaje taj socijalni trenutak u svakodevici.

Ova epidemija nam je ukazala i na to koliko je važno misliti na druge i njihovu dobrobit, te kako na to utječemo svojim postupcima i ponašanjem. Koliko god bili razdvojeni, ipak ćemo zauvijek biti ujedinjeni kao ljudska bića i ovisiti jedni o drugima.

Projekt „Simboli“ odvijao se tijekom nekoliko nastavnih sati Tehničke kulture na kojima su učenici izrezivali slike iz starih časopisa, savijali ih u rolice, te lijepili na plakat. Nakon toga, nacrtali su ruke na crnom papiru te ih izrezali skalpelom kako bi dobili praznine preko kojih se vidi šareni zarolani papir. Plakat su izvjesili  hodniku škole, te ukrasili crvenim srcima.

Tihana Kruljac, učiteljica

RAZREDNA NASTAVA:

Učenici 1. i 3. razreda završili su projekt Simboli 21.5.2021. godine. Na Satu razrednika razgovarali su o prijateljstvu, a na satu Likovne kulture tražili su simbole prijateljstva poznate u svijetu. Opisivali su te simbole, crtali ih i na kraju izradili razredni plakat Simboli prijateljstva.

Poigrali su se simbolima koje često sreću posljednjih godinu dana, a vezani su uz pranje ruku, propisani razmak, maske i sl. Zaključili su da jedva čekaju „stara“ vremena kada će se moći držati za ruke, plesati, igrati i pjevati. Tako je nastao i drugo plakat.

Marija Tonković, učiteljica

Učenici 4. razreda tijekom školske 2020./2021. godine pobliže su upoznali ljepotu i karakteristike Lijepe naše. Na satovima Prirode i društva upoznali su se s pojmovima država, simboli. Uočili su da svaka država ima svoje simbole, pa tako i naša Republika Hrvatska: zastavu, grb i himnu. Upoznali su detaljan izgled zastave, grba i uočili što se sve nalazi na njima. Saznali su više o himni, kako je nastala te u kojim se prigodama izvodi.

Ana Mihelčić Šamec, učiteljica

Tijekom školske godine su učenici drugoga razreda proveli projekt Simboli.

Kako se u drugom razredu uči pisati pismo, učenici su napisali Tajno pismo služeći se odabranim simbolima.

Da shvate što je i kako se piše tajno pismo, učenici su dobili kratki tekst u kojem je slovo M zamijenjeno brojem 3. To su s lakoćom shvatili i pročitali.

Nakon toga su dobili složeniji tekst Delfini. Morali su ga pročitati i prepisati pomoću legende.

Na kraju su učenici napisali svoje pismo u kojem su otvornike zamijenili dogovorenim simbolima. Nacrtali su svoju legendu pomoću koje se pismo može pročitati.

Jelena Glad, učiteljica

ENGLESKI JEZIK:

Projekt Znakovi i simboli u sklopu engleskoga jezika proveden je u šestome razredu u trajanju od dva školska sata. Sam projekt inkorporiran je u temu o ekološkim problemima i zaštiti okoliša koja je bila dio godišnjeg izvedbenog kurikuluma. U  sklopu projekta učenici su se upoznali s univerzalnim simbolima recikliranja kao što su Mobiusova petlja (Mobius Loop), simbol „Recikliraj“ (Recycle Now), Zelena točka (The Green Dot) , Čuvajmo prirodu (The Tidyman), FSC (Forest Stewardship Council), simbol za odvojeno sakupljanje otpada i kodove za recikliranje plastike. 

U sklopu prezentacije učiteljica je učenike najprije upoznala sa simbolima recikliranja koji su im do tada bili nepoznati. Učenici su zatim igrali igru prilikom koje su izvlačili slike simbola i sami objašnjavali njihovo značenje. Od starih kutija za cipele učenici su izradili improvizirane spremnike za otpad i na svaki zalijepili po jedan simbol za recikliranje. Učiteljica im je dala različite vrste ambalaže s koje su oni iščitavali simbole te u skladu sa simbolima ambalažu raspoređivali u odgovarajući spremnik.

Cilj je ovoga projekta bio približiti učenicima važnost odvajanja otpada i njegovoga recikliranja te probuditi svijest o važnosti njihovog doprinosa u zaštiti čovjekova okoliša.

Ivana B. Golić, učiteljica engleskoga jezika

POVIJEST:

U školskoj godini 2020./2021. organiziran je projekt „Znakovi i simboli“. Uklopio sam taj školski projekt u satove INA grupe, te smo se posvetili prvenstveno himnama, zastavama i grbovima. Uz moje kratko izlaganje o porijeklu himni, zastava i grbova, te o nastanku i porijeklu simbola nekih država, posebno smo se posvetili nastanku i porijeklu himne, zastave i grba Republike Hrvatske. O svemu tome napravljen je jedan plakat koji se nalazi na panou u sedmom razredu, u učionici hrvatskog jezika.

Igor Brčić, učitelj Povijesti





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju