2019-02-19 08:36:55

KAKO POTAKNUTI EMPATIJU

U petak 5. veljače 2019. u OŠ Frana Krste Frankopana pedagoginja Škole Ingrid Šimičić je s učenicima od 5. do 8. razreda održala pedagošku radionicu na temu Empatija dvjema aktivnostima. Svrha radionice bila je govoriti o svojim emocijama, slušati o emocijama drugih, uvažiti ih, te potaknuti učenike da pokušaju prepoznati stanja nama bliskih osoba, razumjeti ih te im pružiti potrebnu podršku.

Prva aktivnost bila je individualna. Svaki je učenik trebao dovršiti započete rečenice koje se odnose na osobe i situacije iz neposredne blizine i svakodnevice. Učenici su ozbiljno prionuli zadatku. Pedagoginja je zamolila dobrovoljce da pročitaju svoje uratke. Ostali učenici znatiželjno su slušali kako razmišljaju njihovi suučenici o članovima svojih obitelji, o svojim strahovima, dosadi, snovima, željama itd. Sudeći po njihovim reakcijama iznenađenja i potrebi komentiranja, učenici su jedni o drugima saznali nešto novo. Uslijedila je druga aktivnost naziva Prijeđi crtu. Učenici su se poredali u ravnu liniju, a pedagoginja je čitala određene tvrdnje. Ako  je učenik prepoznao sebe u pročitanoj tvrdnji, trebao je zakoračiti naprijed (ispred označene linije). Ovo je vrlo emotivna i snažna radionica, u kojoj voditelj mora naglasiti  činjenicu da ukoliko je u nekom trenutku učeniku teško, on ne mora koraknuti (što je također oblik priznanja neke vlastite teškoće ili problema). Učenici su bili otvoreni i voljni surađivati. Pojedini su svojim korakom potvrdili postojanje određenih problema s kojima se suočavaju. Pedagoginja Škole Ingrid Šimičć je nakon svake tvrdnje pitala učenike kako se osjećaju te bi li mogli podijeliti svoje misli i osjećaje što su poneki, bez obveza, i učinili. Učenicima se radionica svidjela te su izrazili želju za ovakvim načinom rada. Ovime se je učenike nastojalo potaknuti na međusobnu razmjenu misli i osjećaja, na spoznaju da bez obzira na svoju vanjštinu, mnogi u svojoj nutrini nose određene teškoće, nemire, strahove i tuge. Za učenike, učitelje, stručne suradnike te sve osobe uključene u odgojno-obrazovni proces, važno je ta stanja prepoznati, na vrijeme reagirati, te kod drugih  razvijati suosjećanje, te ukoliko zatreba, obvezno pružiti pomoć i podršku.

 

Ingrid Šimičić, prof.


Osnovna škola Frana Krste Frankopana Brod na Kupi