2016-11-27 13:08:00

PROJEKT BOJE

Ove školske godine učitelji i učenici dogovorili su se da će se pozabaviti bojama kroz projekt ,,Boje''. Naše misli, ideje i razmišljanja o bojama i u bojama čitajte u nastavku.

HRVATSKI JEZIK

U sklopu projekta „Boje“ ove smo se godine na satima hrvatskog jezika upustili u maštanje o svijetu koji bi izgledao sasvim drugačije da izmijenimo boje koje ga čine. Tako su učenici zamislili plavu travu, crvenu vodu, zlatno sunce, šarenu školu i učionice, neobične oblike i boje kuća, automobila… Učenici petog razreda su sastavili haiku pjesme o prirodi i njenim bojama, učenici šestog razreda su opisivali interijer škole i kako bi ona izgledala po njihovim željama, učenici sedmog razreda su opisivali svijet i njegov izgled kad bi oni imali priliku imati kist u rukama, a učenici osmog razreda su sastavili lirske pjesme o monokromatskom  svijetu u svojoj omiljenoj boji. Nakon što su mala literarna djela sastavljena u bilježnice, izradili smo plakate, za svaki razred  i temu jedan, na koje smo napisali naslov, čitko i uredno prepisali svoje sastavke i pjesme na raznobojne papire, te ih polijepili i izvjesili na pano u učionici hrvatskog jezika. „Mašta radi svašta“ – izreka je koja se i ovoga puta pokazala točnom jer su učenici osmislili vrlo neobične i zanimljive svjetove, prepune boja, uzoraka, neobičnih oblika i izuma. Tihana Kruljac, prof.  

GEOGRAFIJA

Kroz mjesec svibanj na satovima geografije realiziran je projekt ,,Boje'' koji se povezao s nastavnom jedinicom Prikazivanje Zemljine površine te općenito s gradivom petog razreda.

Učenici u petome razredu uče značenje boja i svih ostalih sadržaja na geografskoj karti. Naučeni sadržaji ponavljaju se i kroz ostale razrede pošto je geografska karta sastavni dio svakog nastavnog sata geografije. Na temelju naučenog učenici su izradili jednu neobičnu reljefnu kartu svijeta, s obzirom da se reljef prikazuje upravo bojama. Najprije smo u dvorištu Škole sakupili biljke različitih boja, konkretno zelene, žute, smeđe i bijele. Zatim smo na hameru nacrtali obrise kontinenta i potom na odgovarajuća mjesta zalijepili dijelove biljaka. Osim putem boja reljefni oblici Zemlje prikazani su i trodimenzionalno pošto smo za planinske lance koristili smeđe grančice, a za nizine zelene listove. Na taj način napravljena je i korelacija s likovnom umjetnošću, a učenici su na taj način mogli izraziti svoju kreativnost. U projektu su sudjelovali učenici petog, šestog i osmog razreda.   Valentina Tomac, prof.     ENGLESKI JEZIK   U projektu Boje, u sklopu nastave engleskoga jezika sudjelovali su učenici šestoga, sedmoga i osmoga razreda. Učenici sedmoga razreda istraživali su značenje pojedinih boja, dok su se učenici šestoga i osmoga razreda bavili frazama i poslovicama koje u sebi uključuju nazive boja, učeći istovremeno koristiti rječnik idioma. Kao rezultat tromjesečnog rada na projektu nastala je simpatična knjižica naslova Colours koju su učenici sami dizajnirali. Prvi dio knjige obuhvaća mini-plakat o značenju boja, a u drugome su dijelu popisane boje zajedno sa svim poslovicama, frazama i idiomima koji se odnose na svaku od njih.   Ivana Blašković Golić, prof.     BOJE KNJIŽNICE   U sklopu radionice Maštokraj igrali smo se sa bojama koje su promijenile izgled naše knjižnice - stolovi i stolci postali su šareni, tehnikom kaširanja uredili smo „novinarski stol“, a domar Mile u žuto je pokrečio dio zida. Atmosferu i novi izgled najbolje ćete doživjeti ukoliko nas posjetite u prizemlju škole, a kad ste već tu onda možete podići i neku zanimljivu knjigu za hladne zimske noći J - preporučamo Nives Madunić Barišić – „Tajna čokoladnih bombona“ i „Lunapark“.

Sanja Milovac, knjižničarka

 

MATEMATIKA

U projektu Boje, u sklopu nastave matematike sudjelovali su učenici petoga i osmoga razreda. Sam projekt u nastavi matematike održao se pod imenom „Četiri su dovoljne“.  Na samom početku učenicima je prezentiran i objašnjen teorem o 4 boje čiji iskaz govori o tome kako se svaka zemljopisna karta može obojiti četirima bojama tako da su susjedne države obojene različitom obojom. Učenici su teorem o četiri boje primjenili na kartu svijeta, te na taj način uklonili početnu sumnju oko točnosti navedenog teorema.   Nikolina Šneler, prof.  

POVIJEST

 

Dio nastavnog gradiva smo na satu Povijesti u petom, šestom, sedmom i osmom razredu ostvarili putem projekta Boje.

U razredima: 5., 6., i 7.  projekt je obrađen u izbornoj temi  Zastave i grbovi. Učenici su stekli osnovno znanje o nastanku zastava i grbova, kako naših, tako i zastava i grbova drugih država. Cilj je bilo razviti svijest o pripadnosti vlastitome narodu, ali i poštivanje drugih naroda. Učenici su spoznali  da svako ispravno rodoljublje ne isključuje kozmopolitizam i internacionalizam.

Učenici su učili o porijeklu grbova iz srednjeg vijeka, posebno razvijenoga srednjega vijeka, te o značaju svakoga dijela hrvatskoga grba te stekli osnovna znanja  o temeljnome dijelu grba koji sliči šahovskoj ploči.

Također smo nastanak zastava povezali s građanskim revolucijama i nacionalnim pokretima u 18. i u prvoj polovici 19. stoljeća o čemu se učilo u sedmom razredu. Učenicima iz šestog razreda pojašnjeno je kada nastaju zastave i grbovi. Učenici iz osmog razreda su imali zadatak napraviti prezentaciju o temi što su i učinili pomoću podataka koje su našli na internetu. Peti razred je zajedno s ostalima sudjelovao u izradi plakata. Izradili smo veliku hrvatsku zastavu, kao i više manjih zastavica drugih država.

Učenici petog razreda su u sklopu projekta Boje sudjelovali u izradi i bojenju zastave, ali su imali i posebnu izbornu temu: Purpurna boja Feničana, u sklopu koje su tražili podatke o izradi tkanina  purpurnom bojom.

Igor Brčić, prof.


Osnovna škola Frana Krste Frankopana Brod na Kupi