2015-11-02 11:02:00 DANI ZAHVALNOSTI ZA PLODOVE ZEMLJE U listopadu se u našoj školi tradicionalno obilježavaju Dani zahvalnosti za plodove zemlje. Svake se godine na različite načine zajedno prisjećamo darova što nam ih daje zemlja. Ove godine za tu smo prigodu upriličili nekoliko različitih aktivnosti - od prezentacije i kratkih edukativnih filmova o kruhu i njegovu nastajanju, preko upoznavanja drugih važnih namirnica i njihove upotrebe i porijekla, do praćenja školskog jelovnika i zastupljenosti pojedinih namirnica u školskoj prehrani te naposljetku i radionice pečenja kruha. Učenici, a i uključeni učitelji, imali su priliku vidjeti kratke umjetničke filmske uratke na temu kruha. Neki su učenici poduzeli manje istraživanje o porijeklu određenih namirnica pa smo se tako još jednom prisjetili kako mnoge namirnice koje danas doživljavamo kao nešto uobičajeno i svakidašnje, nekada – prije velikih zemljopisnih otkrića – naši krajevi nisu poznavali. Tako npr. ono što danas smatramo tradicionalnom kuhinjom naših krajeva zapravo ne bismo mogli zamisliti bez namirnica kao što su krumpir, rajčice, paprike, kukuruz i mnoge druge koje smo u Europu uvezli iz Amerike tek nakon njezina otkrića od strane europskih naroda. Osim zemljopisom, pozabavili smo se i poviješću pa smo tako pratili neke od najčešćih žitarica današnjice na njihovom putovanju od toga kako su se i gdje uzgajale nekad, do toga kako se i gdje najviše uzgajaju danas. Dio učenika imao je zadatak upoznati se s načelima zdrave prehrane prema preporukama nutricionista te ustvrditi u kolikoj se mjeri naša školska kuhinja pridržava tih načela. U te svrhe učenici su pratili školski jelovnik tjedan dana, marljivo zapisujući i analizirajući namirnice kako bi na kraju došli do vrlo zadovoljavajućih rezultata s obzirom na kvalitetu, raznovrsnost i nutricionističku vrijednost školske prehrane. Posebno je bilo zanimljivo upoznati se s kemijskim sastavom nekih namirnica koje su nam potrebne u pripremanju kruha – primjerice kvasca i soli. Istražili smo oblike u kojima ih možemo pronaći u prirodi te načina na koji kvasac djeluje. Naposljetku, u način djelovanja kvasca učenici su se mogli uvjeriti mijeseći sami svoj kruh u školskoj blagovaonici koji se potom ispekao u školskoj kuhinji. Sudjelujući u aktivnostima tijekom Dana zahvalnosti za plodove zemlje, uvidjeli smo kako je za plodove potrebno puno rada i upornosti. Sve te darove, naime, besplatno primamo od prirode i njenog Stvoritelja, no oni su ujedno i plod ljudskog rada i predanosti. Čovjek tako svojim radom postaje suradnik u Božjem stvaranju, ali može se i Božjem djelu suprotstaviti uništavajući prirodu i njene darove. Zaključivši kako čovjek svojim radom treba obogaćivati i oplemenjivati svijet oko sebe, na kraju smo zahvalili Bogu na plodovima. Uz molitvu i izraze zahvalnosti zajedno smo blagovali kruh što su ga pripremile vrijedne dječje ruke, prisjećajući se pritom svih onih koji su pomogli u njegovu nastajanju od „zrna do pogače“. Na taj nas je način kruh još jednom povezao i učvrstio u zajedništvu kao što je to učinio već puno puta do sada i kao što će to nastaviti, uz Božju pomoć, činiti i u budućnosti. Ivan Jakšinić, vjeroučitelj
|
Osnovna škola Frana Krste Frankopana Brod na Kupi |